Wilhelmus houdt de aansluiting

DIOS sv. (zon)

Wilhelmus 1 (zon)

11 oktober 2020 14:30

Vandaag speelde Wilhelmus in Nieuw Vennep de uitwedstrijd tegen het onbekende DIOS. Zonder hoofdtrainer Oscar Laguna Burgos moest Wilhelmus de goede lijn doortrekken

Wilhelmus kwam in de twintigste minuut op een voorsprong nadat aanvoerder Kevin van der Poel door een speler van DIOS binnen de beruchte lijnen werd neergelegd. Vanaf elf meter zorgde Jacky Adam vervolgens voor de 0-1.

Wilhelmus was vanaf de start van de wedstrijd heer en meester maar kreeg in de 28e minuut toch een strafschop tegen nadat een van de Wilhelmus verdedigers de bal bij een scrimage ongelukkig op zijn arm kreeg.

Gelukkig voor Wilhelmus bleek keeper Thomas Dijksman in vorm.en stopte klemvast de goed ingeschoten strafschop. Na 38 minuten spelen kwam Wilhelmus op een 0-2 stand nadat Amit Jagai na een mooie aanval de bal tegen de touwen kon schieten.

Dit was tevens de ruststand

Na de rust breidden Wilhelmus de score verder uit. Remy Kant beloonde zijn dribbel van de linkerkant met een wonderschone boogbal en tekende zo de 0-3 aan. Hierna kreeg Wilhelmus diverse kansen om de score uit te breiden. Helaas stond het vizier van diverse spelers niet op scherp en werden er in de eindfase verkeerde keuzes gemaakt.

DIOS wisselde en ging opportunistisch spelen met voorzetten voor het Wilhelmus doel. Bij 1 van de voorzetten viel de bal precies tussen de Wilhelmus verdediging en de Wilhelmus keeper . Aanvaller Wesley Boomgaart  twijfelde geen moment en knikte de 1-3 binnen. In die fase kroop er onrust in het Wilhelmus spel en toen vijf minuten later DIOS speler Kilian Suykerland de 2-3 binnenschoot leek de wedstrijd te keren.

Ondanks dat kreeg Wilhelmus in die fase diverse kansen om de score uit te breiden maar moest ook oppassen voor de gevaarlijke tegenstoten

De goedleidende scheidsrechter vond het na 95 minuten het genoeg en zo stapte Wilhelmus met een 2-3 overwinning van het veld.