Ongeslagen ‘kampioen' in de Hoofdklasse!

Concordia JO9-1

Hoofdklasse Zwaluwen Jeugd (1e fase) D

9 oktober 2021 8:30

Sportpark Westvliet
Groene Zoom 2
2491EH
'S-GRAVENHAGE
tel. 070-3866595

Vandaag was het dan zover, de jonge talentvolle voetballers van Wilhelmus konden vandaag ongeslagen kampioen worden.
Heel bijzonder omdat dit team vorig jaar ook ongeslagen kampioen werd in de Hoofdklasse.
Een veelbelovend begin van dat seizoen werd toen verpest door alle beperkingen vanwege het Corona virus.

Ook dit seizoen is veelbelovend begonnen. De eerste (vriendschappelijke) wedstrijd van dit seizoen werd gewonnen van FC Utrecht JO9.
Daarna werd in de competitie gewonnen van RKAVV, RKDEO, DHL, SV Leidseveen en Graaf Willem II VAC.
Vanochtend om 08:30 stond Concordia Delft op het programma. Eerder deze week werd er ruimschoots van Sparta Rotterdam JO9 verloren, hoe zouden de jonge wespen hiermee omgaan?

Het antwoord, heel goed!
De eerste 20a30 minuten waren erg goed van de Voorburgse talenten.
Veel 1 op 1 duels werden gewonnen, er werd goed over gespeeld en er werd niets weggeven.
Al vrij snel liepen de talenten uit naar een 9-0 voorsprong.
Helaas kwam er een beetje gemakzucht bij kijken. Net als vorige week hadden er dubbele cijfers op het scorebord moeten staan maar in plaats daarvan werden er 3 goals weggegeven aan de talenten uit Delft.
Eindstand 9-3 voor de jonge wespen.

Na 6 wedstrijden staat er een doelsaldo van 60 doelpunten voor en 11 tegen, ongekende klasse van de jonge wespen.
Uiteraard verdienden de talenten een mooie medaille. Nu lekker 2 weekenden vrij en de eerstvolgende wedstrijd is op 27 oktober tegen de talenten van ADO Den Haag JO9.