Wilhelmus JO19-1 - VCS JO19-1

VCS JO19-1

23 maart 2019 15:45

J. (Jasper) de Wijn

Zaterdag 23 maart en na het debacle bij Die Haghe twee weken geleden de kans om revanche te nemen voor die prestatie voor de heren van 019-1. In vergelijking met die zaterdag konden we nu Nick weer op het wedstrijdformulier zetten. Echter konden we van datzelfde formulier de namen van Sam, Eddie en Jesse schrappen en dus kwam Yannick Goes na zijn eigen wedstrijd met de 017-2 erbij en zo hadden we toch nog veertien spelers voor vandaag. Tegenstander op het eigen sportpark was deze keer weer een oude bekende. VCS hadden we immers ook al in de heenronde getroffen en dat leverde wel een overwinning op van 0-3 , maar het verschil was die dag niet zo groot als de overwinning doet vermoeden. De ruime zege kwam toen pas in de slotfase tot stand en  de les van Die Haghe lag nog vers in het geheugen.

Na een duidelijke bespreking en een geïmproviseerde warming-up wegens ruimtegebrek werd er iets na 1600uur afgetrapt op veld 3 onder een lekker zonnetje. Al met al prima omstandigheden en met de training van vrijdag in gedachte maakte we ons op voor een leuke pot voetbal onder leiding van debuterend 019- scheidsrechter de Wijn. De wedstrijd toont een spelbeeld waar je niet heel snel vrolijk van kan worden. Te onrustig aan de bal, te weinig in positie lopend en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Doordat ook de bezoekers niet in hun spel kwamen, werd het publiek niet echt verwend. Wat wel een verbetering was ten opzichte van twee weken terug was dat de mannen in ieder geval wel inzet aan de dag legde. Daarbij vielen soms wat overtredingen , maar niets schokkends ofzo. De kansen voor rust waren schaars voor beide doelen en als Wilhelmus of VCS dan wel in kansrijke positie kwamen was daar niet de rust om af te drukken of de keepers redde bekwaam. Die van VCS moest wat meer werk verzetten als Marvin, maar vlak voor rust red Marvin wel knap op de grootste kans voor de bezoekers van voor de rust. Daardoor zoeken we de kleedkamers op met een 0-0 tussenstand.

In de rust rustig maar duidelijk gecommuniceerd waar we het van te voren over hadden gehad en wat we hebben getoond. Twee wissels aan Wilhelmus kant in een poging de wedstrijd te doen keren. Anton en Tijn eraf voor Youri en Nick. Daardoor kwam Sjoerd weer op het middenveld en daarmee hebben we toch meer variatie op het middenveld en Nick is over het algemeen balvaster als de ook niet geheel fit zijnde Tijn en zo hopen we meer aan het spel toe te komen wat we vooral op de training veelvuldig tonen.

We starten beter aan helft twee en je ziet ook dat als het een wedstrijd van de lange adem wordt, Wilhelmus de fittere ploeg is qua conditie en dat kan wel eens een rol gaan spelen. Binnen tien minuten na rust enkele kansen voor Wilhelmus waarbij Yannick W op aangeven van Nick net over schiet, maar we zien tenminste weer een beter combinerend Wilhelmus. Dat resulteert op het uur in het openingsdoelpunt. Nick breekt weer door en bediend de goed meegelopen Sjoerd en die schuift de bal goed binnen. VCS wat gefrustreerd door deze treffer en gaat er een schepje bovenop gooien en de scheidsrechter moet de kaarten gaan gebruiken om het geheel rustig te houden. VCS krijgt enkele gele kaarten en voor de wespen pakt Florian een gele kaart. Voordat de wedstrijd dreigt te ontaarden in een totaal onnodig sfeertje is daar Luca. Die krult de bal schitterend over de boomlange doelman in de kruising en de tweede treffer voor Wilhelmus is een feit. Behalve dat de voorsprong daarmee een veiliger marge krijgt zag je ook het verzet van VCS gebroken worden.

Wilhelmus krijgt meer kansen, maar profiteert niet van de ruimtes die we krijgen en Liam valt in voor Florian die gezicht word door de bezoekers om hem een tweede gele kaart aan te naaien. VCS zelf krijgt een rode kaart voor een lichte overtreding, maar wel een overtreding waarbij Nick doorgebroken zou zijn dus de beslissing valt te begrijpen. Yannick G erin voor Max en de 017-2 speler maakt zo zijn tweede opwachting in de 019-1 en deed dat ook vandaag weer solide. Zijn pass op Yannick W betekende immers de voorassist op de 3-0. De perfecte voorzet van Yannick W werd door Nick keurig binnengelopen zoals vrijdag op de training ook gebeurde. Dat we daarna enkel nog een vierde treffer produceerde is misschien een punt van kritiek. Want behalve het doelpunt van Liam, die attent reageerde bij een terugkerende bal van de lat kwamen we niet meer. VCS heeft na rust Marvin geen enkele keer meer getest en daarmee konden we het eindsignaal aanhoren met een duidelijke zege en de nul achterin.

De volgende wedstrijd , die word afgewerkt op zaterdag 6 april, is de vroege uitwedstrijd bij Meerburg dat de koploper is in deze competitie. In de bekerwedstrijd ergens in september moesten we nog de meerdere erkennen in deze sterke opponent met 1-3. Wilhelmus kan dus de borst nat maken en zal dan zeker uit een ander vaatje moeten tappen als voor rust vandaag, maar wat we na rust lieten zien was al stukken beter heren. Taak om nu eens de 'vorm van de training' mee te nemen naar de wedstrijddagen.

Opstelling Wilhelmus : Marvin, Stijn, Kymo, Sjoerd, Florian (68 Liam), Anton (46 Youri), Fabian, Max (73 Yannick G), Yannick W, Tijn (46 Nick), Luca